New York Times falsely reported on Trump scuttling climate change study

One news event that occurred last week and was not widely reported was President Trump releasing his awards for Fake News stories. Among the items he covered was a New York Times story published during August of 2017 stating that the President followed through on what scientists feared that the Administration was was going to suppress the National Climate Assessment which is mandated by Congress.

Two days later, The Grey Lady posted this at the bottom:

Correction: August 9, 2017
An article on Tuesday about a sweeping federal climate change report referred incorrectly to the availability of the report. While it was not widely publicized, the report was uploaded by the nonprofit Internet Archive in January; it was not first made public by The New York Times.

This correction was posted despite the The New York Times‘ admission and the paper still keeps its headline and content intact. This in turn, leads people to conclude the White House did suppress the report making egregious warnings about climate change, unless people read the fine print.

The New York Times should issue an apology for its mistake. However, they won’t because it’s obvious The Times’ staff knows most of their readers will only read the first half of the story and not go back to check if it was corrected.